środa, 10 października 2012

Ponieważ cię kocham


"Ponieważ cię kocham" to niesamowita powieść Guillaume'a Musso. Jeżeli jesteście spragnieni zaskakujących historii i niepowtarzalnych zdarzeń, jeżeli gustujecie w książkach, w których każdy rozdział przynosi nową niezwykłą informację, jeżeli lubicie tajemnice o niezwykłych, nieprzewidywalnych zakończeniach - to jest to książka idealna dla was.

W tej książce nie znajdziecie monotonnych rozdziałów, pełnych melancholijnych i zbędnych dialogów.  To nie romans, który zastąpi dobranockę. To nie jest niezobowiązująca lektura. To książka, od której czytelnik nie chce i nie potrafi się oderwać. Moja mama przeczytała ją w jeden dzień, mi zajęło to trochę więcej czasu, z powodu obowiązków szkolnych.

Nie sugerujcie się okładką i tytułem, bo mogą one wprowadzić w błąd. Okładka, szczerze mówiąc nie jest najpiękniejsza, zaś tytuł na pierwszy rzut oka może wskazywać na zwykły pierwszy lepszy romans, co jest oczywiście nieprawdą. Najlepiej charakter książki oddaje chyba jej zapowiedź, wprowadzenie. W każdym bądź razie mnie ona bardzo zachęciła. Ostatecznie nie zawiodłam, się a byłam bardzo mile zaskoczona. Oto ona:

Czy można zrozumieć przeznaczenie? Czy można przed nim uciec? W Orange County na południu Los Angeles, wskutek nieuwagi opiekunki, znika bez śladu pięcioletnia Layla. Załamani tragedią rodzice: szanowany psycholog i znakomita skrzypaczka, obwiniają się wzajemnie i rozstają. Mark dosłownie ląduje na ulicy, jego żona zaś rzuca się w wir pracy. Pięć lat później ścieżki obojga znowu się krzyżują. Mark ratuje życie wracającej po koncercie do domu żonie, zaatakowanej przez szaleńca z nożem. Niedługo potem Layla pojawia się dokładnie w tym samym miejscu, w którym zniknęła. Co działo się z dziewczynką przez pięć lat? Niezwykły powrót córki to nie jedyna niespodzianka, jaką los zgotował bohaterom...

Kolejna książka na moją listę lektur koniecznych. Serdecznie polecam!

"-Nie umiem bez ciebie żyć! - krzyknęła.
(...) zatrzymał się i odwrócił do niej. Bezradnie rozłożył ręce i znikł za rogiem."

"Czasem powodzenie w życiu zależy od drobnostki. Od jednego spotkania. Właściwej decyzji, łutu szczęścia."

"Tam gdzie ludzie się kochają, nigdy nie zapada noc"



PS: Mi i mamusi książka tak przypadła do gustu, że zakupiłyśmy kolejne działo tego autora - "Potem". Czekam aż mama skończy czytać i zabieram się za nią :).

2 komentarze:

  1. Ciekawa książka :-) Uwielbiam czytać !

    OdpowiedzUsuń
  2. Dałaś mi genialny pomysł na kolejną książkę do przeczytania, dzięki serdecznie :)!

    OdpowiedzUsuń