poniedziałek, 26 września 2011

Buszujący w zbożu

Ostatnio bardzo rzadko piszę jakieś posty, a to dlatego, że nikt nie docenia mojej pracy, albo przynajmniej nie daje mi o tym znać. Mam wrażenie że  jeżeli już ktoś wchodzi na mojego bloga to robi to przypadkiem, bo poszukuje czegoś i przypadkiem google wyszukują mojego bloga. Następnie gdy się już zorientuje że to tylko kolejny blog, czyli nudne wypociny jakiejś dziewczynki ... ewentualnie chłopca czym prędzej wychodzi. Jeżeli jest choć jedna osoba która regularnie czyta/obserwuje/jest "fanem"  mojego bloga, niech da mi o sobie znać.

A teraz wracając do tematu.

Buszujący w zbożu

Jest to książka, która obecnie jest moją lekturą, ale chyba nie jest to lektura obowiązkowa tylko z wyboru nauczyciela (każdy nauczyciel ma obowiązek zrealizować jedną książkę dla młodzieży). Ogólnie to książka warta przeczytania. momentami denerwująca, ale każdy powinien choć z grubsza ją znać. 
Najważniejsze i podstawowe informacje o niej:

autor: J. D. Salinger
miejsce  wydania: Stany Zjednoczone
typ utworu: powieść
ważna informacja:  książka ta ma bardzo bogatą historię. Zabójca Johna Lennona miał ją przy sobie, gdy go zabijał.

Główny bohater książki - siedemnastoletni Holden Caulfield - opowiada w niej o swoich kilku dniach, w czasie których przedwcześnie wyjeżdża ze szkoły (Pencey), z której i tak został wylany, ale boi się wrócić do domu, dlatego włóczy się po Nowym Jorku.

Książka jest fajnie napisana: Holden to buntownik, który opowiada o swoich uczuciach wobec innych, używa brzydkich słów, a nawet porusza temat seksu młodzieży. Książka dlatego powinna się podobać młodzieży. Podobno nawet na początku była książką dla dorosłych.

Więcej informacji znajdziecie tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Buszuj%C4%85cy_w_zbo%C5%BCu

Moja opinia: Jak na lekturę to książka fajna, a dzięki swojej ważnej historii powinna być znana dla każdego. 





moja książeczka ^ ^


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz