środa, 29 stycznia 2014

Liebster Awards #3

Postanowiłam, że nie będę już brać udziału w TAGu, aczkolwiek autorka bloga Paras, od której dostałam zaproszenie, zadała bardzo oryginalne i przemyślane pytania, dlatego postanowiłam zabawić się w to raz jeszcze. Tym samym dziękuję koleżance blogerce. No to do dzieła.

1. Jakie jest Twoje ulubione zwierzę?
Oczywiście kotek.

2. Gdzie wolałabyś mieszkać?
Może nie tyle wolałabym, co chciałabym w przyszłości - w Niewodnicy (w takiej małej, ale niesamowicie urokliwej podmiejskiej miejscowości).



3. Jaki jest Twój ulubiony/ulubiona piosenkarz/piosenkarka?
Ulubiona piosenkarka - Adele. Poza tym moim zainteresowaniem cieszą się raczej zespoły.
4. Co myślisz o aborcji?
Jestem zdecydowanie przeciwna. Kto dał Nam prawo do mordowania niewinnych istot? Jeśli kobieta została zgwałcona, lub ma urodzić chore dziecko, wtedy wszystko zależy od sumienia rodziców. Jestem przeciwna aborcji w każdej sytuacji, ale te dwa przypadki można by jeszcze zrozumieć. Jednak aborcja dla tych wszystkich matek, które nie umiały się dopilnować, jest po prostu odrażającą opcją. To, że ktoś nie umie sobie poradzić z własnym życiem nie pozwala mu targnąć na cudze. Oczywiście i w tym przypadku można wyróżnić poszczególne konkretne przypadki, które są godne współczucia, pożałowania i zrozumienia. Jasne. W końcu "nic dwa razy się nie zdarza" jak mówiła słynna poetka. Ale najgorsza i niestety częsta sytuacja to ta, gdzie głównym argumentem "za" jest "bo jestem za młoda". Kochane dziewczyny i kobiety: Skoro jesteście za młode na dziecko, to widocznie jesteście za młode na seks! W życiu należy się liczyć z konsekwencjami! To tyle na ten temat. Mogłabym i chciałabym więcej powiedzieć, ale przecież to tylko TAG :).
Dodam jeszcze, że swój sprzeciw wobec aborcji wyraziłam w krótkim poście, stworzonym, gdy miałam ledwie 14 lat. Dziś mam prawie (bo formalnie za 12 dni), prawie 17 lat i moje zdanie się nie zmieniło.
5. Jaki jest Twój stosunek do świąt Bożego Narodzenia?
Uwielbiam ten czas. Nie za prezenty, ale za te wszystkie przepiękne tradycje, a przede wszystkim za spotkanie z rodziną, które to daje mi ciepło i poczucie siły. W tym czasie wszyscy ludzie stają się sobie bliscy i otwarci. Wszyscy jesteśmy jednością i wielką rodziną. Czy starzy, czy młodzi. Czy chłopak, czy dziewczyna. Czy katolik, czy prawosławny, czy ateista. W tym okresie wszyscy stają się mili i radośni, nawet Ci, dla których podobno święta nic nie znaczą. I jak tu nie wierzyć w ich magię?
6. Jak brzmi Twoje ulubione imię?
Dla dziewczynki - Aurelia, dla chłopca - Paweł ;)
7. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?
Wiosna - gdy wszystko się budzi i tchnie nowym życiem. Gdy ludzie są promieniści i radośni, pełni werwy, siły i zdrowia. Gdy świat pachnie świeżością, a słońce łaskocze ciepłymi promykami.
8. Jaki masz ulubiony przedmiot?
Nie jestem pewna czy chodzi o przedmiot w szkole, czy przedmiot w sensie rzecz. Zakładam, że to drugie i jest to zdecydowanie książka. Zaraz obok stoi telefon ;)
9. Znienawidzony zespół lub wokalista?
Wolę nie mówić o nienawiści, choć nie lubię: Biebera, Miley Cyrus, Wiśniewskiego, Urbańskiej i całego tego popowego szajsu.
10. Ulubiony kwiat?
Konwalia
11. Ulubiony kraj?
Moja ojczyzna





Moje pytania:
1. Ulubiony zapach?
2. Ulubiony smak?
3. Wymarzona praca?
4. Ile chciałabyś/chciałbyś mieć dzieci?
5. Ulubione zwierzę drapieżne?
6. Ulubiona ozdoba mieszkania?
7. Ulubiony kolor?
8. Ulubiona książka?
9.. Ulubiona gra komputerowa?
10. Ulubiony rodzaj obuwia?
11. I na koniec trochę poważniej: Twój stosunek do eutanazji?

Nominowanych poinformuję osobiście. Poniżej umieszczam kolejno pod numerami linki do nominowanych blogów.
1; 2; 3; 4; 5; 6; 78;

Do nominowanych:
Jeżeli bloga prowadzi kilka autorów to proponuję, by dogadali się między sobą lub odpowiedzieli wszyscy. Byłabym również wdzięczna za wieści o napisanej odpowiedzi. No i miłej zabawy! :)

1 komentarz:

  1. mam takie same zdanie co do aborcji
    U mnie konkurs! jaiswiatus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń